Ako pitate žene koje su na pocetku trudnoce šta one znaju o prenatalnoj ishrani, one ce Vam verovatno reci da znaju da ne bi trebalo da puše i piju alkohol. Neke ce možda cak i reci da im je receno da ne konzumiraju mnogo kafe i da bi trebalo da uzimaju vitamine. Sumnjam da im je neko spomenuo važnost odgovarajuceg odnosa masnih kiselina omega-6 i omega-3.
Skorašnja studija sa Harvard Medical School ispitala je da li ima neke korelacije izmedju konzumiranja ishrane omega-3 i omega-6 kod trudnica i kasnije gojaznosti. Istraživaci su ispitali ishranu kod žena koje su na sredini trudnoce koje su uzimale masne kiseline i sastav masnih kiselina pupcane vrpce i nakon toga su to povezali sa telesnom masnocom deteta od 3 godine. Podaci masne kiseline ukazale su na nivoe EPA i DHA kao i na odnos masti omega-3 i omega-6. Rezultati objavljeni u American Journal Clinical Nutrition Aprila 2011 pokazala su da ako su smanjeni DHA i EPA nivoi kod majke, velika je verovatnoca da ce dete biti gojazno. Autori su pronašli da je gojaznost bila verovatnija 2 do 4 puta verovatnija bez balansiranog odnosa omega-3 i omega-6. Šokantno, samo 3% trudnica konzumiralo je cak i najmanje preporucene kolicie DHA. Analize telesne masti bilo su izvodjene uzimanjem mera kože sa subscapularis i tricepsa. Kada su ove dve strane povišene, znamo iz Biosignature, da ce to sugerisati na slabu toleranciju ugljenih hidrata kao i na mogucu hormonsku disregulaciju.
Ova studija, koja je ukljucivala preko 1,000 žena, ponovo je demonstrirala važnost edukacije prenatlane ishrane i to da bebe zahtevaju mnogo više od toga što njihove majke samo izbegavaju alkohol i cigarete.
Am J Clin Nutr. 2011 Apr;93(4):780-8. Epub 2011 Feb 10. Prenatal fatty acid status and child adiposity at age 3 y: results from a US pregnancy cohort. Donahue SM, Rifas-Shiman SL, Gold DR, Jouni ZE, Gillman MW, Oken E.